søndag den 16. december 2012

Gode økonomiske hjemmesider


Gode økonomiske hjemmesider
Det kan ofte være svært at finde ud af hvor man finder gode økonomiske hjemmesider omhandlende privatøkonomi, forsikring og pension, som samtidig er relevante og informationsgivende. Jeg har derfor lavet et lille link katalog, over de hjemmesider, jeg mener er mest relevante for private. Hjemmesiderne er stillet op i vilkårlig rækkefølge, og har derfor ingen betydning i forhold til indhold eller økonomisk relevans.

--

Økonomi

www.pengepriser.dk
En hjemmeside udviklet af finansrådet og forbrugerrådet. Her kan du få overblik ov hvad det koster at være kunde i de banker der ligge i dit nærområde, ud fra 7 standardfamilier med forskellige økonomiske forudsætninger og behov.

www.realkreditraadet.dk
En hjemmeside ved realkredit. Her kan du bl.a. sammenligne priser på de forskellige kreditforeninger, samt finde spændende statistikker.

www.skat.dk
Mulighed for at tilrette forskudsopgørelse, se tidl. årsopgørelse mv. Meget relevant for alle danskere

www.borsen.dk
Økonomiske nyheder indenfor alt fra banker og realkredit, til udvikling i renten, olieprisen, politik samt virksomhedsfokus og lederinterview


Forsikring

www.forsikringsguiden.dk
Her har du mulighed for at se priser og dækninger, på almindelige typer af skadeforsikringer, fra op til forsikringsselskaber. Rigtig godt værktøj at bruge, inden du indgår i dialog med et forsikringsselskab om et kundeforhold


Pension

www.pensionsinfo.dk
En hjemmeside, hvor du kan få overblik over, og styr på dine pensionsordninger, forsikringer ved død og tab af erhvervsevne samt ATP

Jeg håber du kan bruge disse links. Jeg bruger dem meget i min hverdag, til at få information, og danne mig et  overblik over den økonomiske del af verden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...